Cyklus Škola základ života I zde. Cyklus Škola základ života II zde. Cyklus Škola základ života III zde.
13. díl – (13/17) Nový RVP přijat i přes nesouhlas veřejnosti (pro jen cca 48%, nejméně souhlasí rodiče a žáci) – Základní znaky: Ideologizace, balast, „ptačí“ řeč: Oproti předcházejícím RVP tento povážlivě ztloustl: ze 150 stránek nabobtnal na 900 – Hlavní a dílčí cíle RVP – Hodnoty RVP – Nenápadně zakomponována Istanbulská úmluva – Zmizely pojmy „učivo“, „předmět“ – místo toho: vzdělávací obsah, obory, oblasti – Kompetence – Gramotnosti – Průřezová témata. Respekt a tolerance, udržitelnost, diverzita a různorodost nade vše. Máme se na co těšit ☹️.
14. díl (14/17) RVP pro výuku českého jazyka: A. Vedou naše děti k negramotnosti, sexualizaci a psychickým poruchám? Nejspíš ano: RVP klade důraz na mluvené slovo, upozaďuje čtení a psaní – Ideologie všudypřítomná a nade vše – Rozvoj pozitivního vztahu k vícejazyčnosti a k respektování kulturní a jazykové rozmanitosti – duhová agenda aj. – Formativní hodnocení (sebehodnocení – bez známek) – Jeden z očekávaných výsledků učení u žáků na 1. stupni zní: „Uplatňuje respektující chování při navazování vztahů a orientuje se v bezpečných způsobech sexuálního chování“ – Žáček na 1. stupni???!!!
B. Likvidace výuky jazyka a tím pádem národa v přímém přenosu: Výuka se přizpůsobuje výuce cizinců, kteří přicházejí do všech úrovní školství: kritérium: „Žák se doptá, pokud si není jistý obsahem sdělení“ – „Žák rozezná komunikační záměr mluvčího“ – „Žák využívá znalosti o slovní zásobě“ – Kritérium (výsledek učení) na 2. stupni: „Správná výslovnost“???!!! (v mateřském jazyce???) – „Žák obohacuje svoji slovní zásobu, zjišťuje správnou výslovnost slov ve slovníku???, dbá na dodržování správného přízvuku???, porovná výslovnost v původním jazyce a výslovnost v češtině??? – To je čeština pro CIZINCE!!! – V jedné škole už učí ČJ Ukrajinka: Budou naše děti češtinu učit cizinci? Víte, co je OMJ? Odlišný mateřský jazyk – Kromě toho se vším prolíná hutná ideologická masírka…
15. díl (15/17) – Bezpečnostní opatření na školách – Dopis MŠMT na školy: Stále více příkazů a zákazů, monitorování, spolupráce s policií a neziskovými organizacemi. Rozmanitost (rozuměj LGBTI+ a multikulturalismus) nade vše.
One Comment on “Škola základ života IV. – Nový Rámcově vzdělávací program pro školy”