1. Dr. Joanna Williams: Sexualizace dětí? Vzestup komplexní sexuální výchovy – e-kniha
Shrnutí autorky na úvod knihy:
V posledních letech se objevila nová představa o tom, jak by se mladí lidé měli učit o sexu a vztazích. V minulosti, která se dnes zdá být vzdálenou minulostí, byla sexuální výchova – pokud se vůbec vyučovala – záležitostí biologie. V novější historii se sexuální výchova rozšířila na širší učební osnovy, které zahrnují úvahy o etice vztahů, společenské odpovědnosti a lekce o tom, které
problémy dominují v tisku – od pohlavně přenosných chorob až po těhotenství mladistvých.
Dnes se objevilo nové paradigma, které se nazývá komplexní sexuální výchova (dále jen CSE). Jak název napovídá, je jednak důkladnější než předchozí koncepce, jednak má širší záběr (nyní se zaměřuje na širší pojem „sexualita“, nikoli pouze na „sex“). CSE zahrnuje silný morální zásah do života dětí na celém světě, který je běžnou součástí školního dne. Cílem výuky je formovat postoje a hodnoty dětí v nejintimnější oblasti jejich života. Cílem je k dosažení společenské změny.
(…) Pod rouškou CSE je propagována a podporována řada sexuálního chování, a to i u batolat. To podtrhuje skutečnost, že cílem CSE je změnit postoje a chování dětí a, tímto způsobem provádět širší společenské změny. Globální zavádění CSE tak nevědomky (?!) zapojuje děti do explicitně politického projektu. CSE podporují nadnárodní instituce, jako je UNESCO, Světová zdravotnická organizace (WHO) a Evropský parlament.
V zemích po celém světě se vyučuje jako součást formálních školních osnov. Jako taková je silným zásahem do života dětí. Zastánci CSE tvrdí, že je účinným prostředkem ke snížení rizik spojených se sexuálními aktivitami a pomáhá pěstovat pozitivní postoje k sexu, sexualitě, vztahům, rovnosti pohlaví a genderové identitě. Jak se však uvádí v této zprávě, existuje mnoho důvodů k
obavám.
Jádrem argumentu proti CSE je skutečnost, že jeho zastánci jsou posedlí prosazováním myšlenky, že děti jsou sexuální bytosti a že jejich sexuální potěšení je prvořadé. Tento názor se neomezuje pouze na okrajové akademické teorie, ale zaujímá ústřední místo v politice a propagační činnosti velkých mezinárodních nevládních organizací. Nevyhnutelným důsledkem je, že učební osnovy CSE zahrnují pokusy o sexualizaci dětí způsobem, který většina rodičů v evropských zemích považuje za nepřijatelný. Ve skutečnosti by mnoho rodičů považovalo tuto sexualizaci mladých lidí za nebezpečnější než údajná rizika, před nimiž se CSE snaží mladé lidi „chránit“.
Elitní skupina nejmenovaných „odborníků“ na sexualitu přebírá zodpovědnost za vštěpování postojů dětí k sexu a vztahům a nárokuje si morální autoritu diktovat lidem, jak mají myslet, cítit a jednat v nejintimnější oblasti jejich života. CSE tím zpochybňuje národní suverenitu a
prosazováním práv dětí podkopává práva dětí a rodičů.
Tato zpráva se skládá ze tří částí. První část se zabývá tím, co se děti učí v rámci CSE. Druhá část se zabývá tím, proč se CSE stala prostředkem k prosazování globálního politického projektu. A konečně třetí část představuje argumenty proti CSE.