Výňatek z článku:
To znamená, že současné záměry rozdělit planetu na „zlatou miliardu“ a „pracující dobytek“, který jí slouží, mají ve svém základu prastarou, hlubokou psychologickou zápletku. (…)
Jak je známo, toto je největší přání mnoha představitelů vládnoucí „elity“ v dnešní globální civilizaci, zejména v její západní složce. Film „Mrtvá sezóna“ je jen jedním z uměleckých zobrazení skutečně prováděného vědeckého výzkumu s cílem vytvořit s pomocí vědy rasu „pánů“ a rasu kontrolovaných bio-mechanismů, které by „pánům“ sloužily, samy se reprodukovaly, byly funkčně specializované a dálkově ovladatelné (příkladem technogenního způsobu programování a ovládání je film «Transcendence», a příkladem senzibilního ovládání film — «Stroj času»). – Stroj času na Náboji Pravdy zde.
Pohledný a úspěšný vědec Will Caster (Johnny Depp) má velký celoživotní sen: vytvořit stroj obdařený umělou inteligencí i schopností vnímat emoce, který by dokázal soustředit kolektivní vědění a vědomí lidstva. Jeho kontroverzní experimenty z říše snů mu přináší slávu i nepřátele. Extremisté z řad odpůrců umělé inteligence se ho pokusí zastavit a spáchají na něj atentát ve chvíli, kdy je jeho dílo téměř u konce. Sami tím však „božský experiment“ uspíší a Will osobně se v projektu transcendence stane hlavním hrdinou. Pro jeho ženu Evelyn (Rebecca Hall) a dalšího vědce Maxe (Paul Bettany) zde totiž neleží otázka, zda je to možné, ale zda je to správné. A co se vlastně stane. Willovo vědomí připojí k super počítači a obřímu vesmíru umělé mysli, kterou sám vytvořil. Důsledky záhy pocítí celý svět. Willova původní touha obsáhnout vědění celého světa se však rychle mění v jiný cíl: získat nad celým světem kontrolu. (Bontonfilm)
Recenze diváků:
Úplně v základě není Transcendence tak ultimátně blbá, jak se někteří lidé v radostném opojení z toho, že prohlédli pár logických nesmyslů, snaží tvrdit. V jádru je to poměrně slušný sci-fi námět, který bohužel citelně trpí tím, že chování hlavních postav občas vyznívá opravdu prapodivně a hloupě. Herci dobří, technická stránka věci rozhodně neurazí. Osobně mám trochu problém s tím hystericky antitechnologickým vyzněním. Přes všechny problémy (především scenáristického rázu), které Transcedence má, se na ni jednou podívat bez problémů dalo. Někde hluboko uvnitř byl ale potenciál na mnohem víc, to je jasné.
Čeho se víc bojíme? Toho že nás „ovládne“ stroj s dobrými úmysly a nebo, že nás vlastně jistým způsobem ovládají politici, vlády sekty, církev a v neposlední řadě média? Najdeme si vždy výmluvu, že nikdo a nic. No není to k zamyšlení?
Sci-fi? Blízká realita? nebo jen čisté mystérium? co to vlastně je za film, docela to připomíná Krajní meze- jen s daleko větším rozpočtem- mámm sice výhrady, ale…. 90% (škoda,že depp si moc nezahrál)- jo a nepochopil jsem ,proč chtěli demodeppa zničit
Když jsem na tento film šel, čekal jsem od něj přesně to čeho se mi dostalo. Je zde výborně ukázaný strach z UI – ovládnutí světa a vyhubení lidstva, ale také jsou zde znázorněny i její výhody – nanotechnologie, léčení nevyléčitelného, uzdravení planety. Přestože je můj názor vůči UI v reálném životě záporný, po celou dobu filmu jsem nevěděl, na kterou stranu se mám připojit. Jestli na stranu milující, trochu nepochopené UI nebo na stranu lidí kteří se báli o lidskou existenci. Hodnotím pěti hvězdičkami