Mnozí si v dnešní rozervané době oprávněně kladou otázky: O co se opřít? Kde nalézt pevný bod? Na základě čeho budovat spravedlivou společnost? Jak se vymanit z problémů, do kterých nás vehnal davo-„elitarismus“?1 To všechno jsou legitimní otázky. A našly by se desítky a stovky dalších.
My jsme si s přáteli při pořádání oslav k 80. výročí vítězství nad fašismem, které vybojoval Sovětský svaz díky nezdolné odvaze všeho sovětského lidu, uvědomili, že je potřeba se podívat nejen na dějinný okamžik vítezství ve druhé světové válce, ale prakticky na celé dějiny tak nějak znovu, novým pohledem. Sledovat v dějinách zejména tendence ke spravedlnosti, ty osoby a hnutí, které se pokoušely hájit zájmy obyčejných lidí proti zájmům uzurpátorů moci, násilníkům řídícím společnosti strachem a silou, vydíráním a mučením, záměrným snižováním kvality života ostatních a naopak naprosto neúměrným zvyšováním „kvality“ života vyvolených. A řekli jsme si nejprve, že se podíváme na dějiny národů Čechů a Slováků. A tak vznikl Náboj Pravdy. Jeho podstata je vyjádřena zde (vřele doporučuji, derou se slzy do očí). Jde nám především o to, přidržet se pozitivních odkazů z našich dějin, a že jich je! 😊, probudit v lidech opět touhu budovat velké věci nejen ve svůj prospěch, ale ku prospěchu všech. A radovat se z dobře odvedené poctivé práce na srozumitelných a všeobecně prospěšných cílech. A to je kámen úrazu, jádro pudla.
Na jaké cíle dnes většina z nás pracuje? Jsou to cíle prospěšné nám samotným, cíle v našem zájmu? Velmi často tomu tak není. A už se to dostalo dokonce do takového stádia, že jsou jednoznačně destruktivní cíle veřejně deklarovány jako vysoce hodnotné a žádoucí, a jejich zhoubnému působení jsou vystavovány dokonce už i malé děti. Tehdy je již nutné začít aktivně a tzv. „zdola“ sestavovat tomuto destruktivnímu řízení, této destruktivní ideologii, životaschopnou alternativu. Ono totiž toto řízení lidstva směrem k degradaci v dlouhodobé perspektivě životaschopné není a nemůže skončit jinak než zánikem civilizace. Ale kde brát, když samotný systém se stará o to, aby z něj nevycházely hlavy schopné řídit? Jedna z možností – mimo Náboj Pravdy 🙂 – je podívat se do společnosti, kterou taková míra destrukce ještě nezasáhla, a lidi schopné samostatného myšlení zatím produkuje. Ale vraťme se k oné hraně, na kterou se davo-„elitarismus“ doplazil.
Jde o to, že davo-„elitarismus“ ve svém současném stádiu dospěl na určitou kritickou hranu. To je dáno mnoha okolnostmi. Mimo jiné i plošným rozvojem tvořivě poznávacího procesu a z něho pramenícího technologického rozvoje. Pozor, tento rozvoj tvořivě poznávacího procesu je určitým vedlejším produktem davo-„elitarismu“ v podstatě z jeho pohledu nechtěným. Majitelům davo-„elitárních“ jinak řečeno otrokářských systémů jde vždy a především o to, neumožnit lidem se rozvinout do plnosti jejich potenciálu a naopak se vždy snaží všemožně tento rozvoj brzdit a utlumovat. Avšak z pohledu Hierarchicky nejvyššího řízení (Boha, Stvořitele, Všedržitele…) je rozvoj tvořivě-poznávacích schopností člověka hlavním cílem. A ten (rozvoj) proto odspodu (z národa, z lidu) vždy nějakým způsobem a v nějakém tempu probíhá.
Také Zákon času pracuje (viz materiály Koncepce sociální bezpečnosti nebo zde na Náboji Pravdy). A o jakou hranu jde? Aby davo-„elitarismus“ udržel v účinnosti svou veskrze protilidskou podstatu, musí již nepokrytě lhát. A to prakticky ve všech oblastech lidského života. Tento odklon od pravdy nabývá olbřímích rozměrů a způsobuje brutální vykořenění psychiky všech zúčastněných. Uvádí v činnost nespočet degradačních algoritmů na všech úrovních především na úrovni vztahů mezi lidmi. Zejména rodina jako základní stavební prvek společnosti je předmětem otevřeného útoku a to ve všech stádiích jejího vývoje. Zde je třeba si uvědomit, že to, co je nepravdivé nebo lživé, je zároveň i vždy (!) tzv. „předurčeně“, tj. zákonitě a z podstaty (!) špatné a také ošklivé. Tomuto tvrzení a jeho opodstatnění se budeme detailně věnovat v některém dalším příspěvku. Ponechávám zatím na laskavém čtenáři a jeho kritickém myšlení, aby s ním naložil dle svých znalostí a míry chápání. A co tedy dělat? Máme v podstatě dvě resp. tři možnosti, které se do jisté míry vzájemně prolínají:
- můžeme si sednout s tužkou a papírem a začít zapisovat ty hodnoty, které jsou pro nás důležité a stavět jejich hierarchii od nuly, protože to, co nám zde chtějí západní ideologové v tomto směru předložit, je nepoužitelné a těžce protkané lží (a tudíž ve všech směrech neživotaschopné),
- nebo se můžeme poohlédnout, jestli už si náhodou někdo tu práci nedal, a inspirovat se jeho dílem. A to se již také stalo. Celé to má dlouhou historii, ke které se budeme na Náboji Pravdy vracet. Ale nyní je vhodné zde uvést Dekret prezidenta Ruské federace ze dne 9.11.2022 č. 809. Jde totiž o dokument, který stručně a jasně deklaruje systém tradičních rozvojových hodnot, na nichž je možné stavět spravedlivou společnost a vymanit se tak ze spleti nahromaděných lží, které lidstvo vedou k destrukci a postupnému zániku. V Rusku je podle všeho tento dokument a jiné s nim související brán jako základ pro směrování a obsahovou náplň politiky státu a jím zřízených institucí.
- Třetí možností je tento stav ignorovat, čímž ovšem umožníme pokračovaní a prohlubování krize až do jejího hořkého konce. Opravdu chceme dojít až na konec?
V tomto příspěvku přináším revidovaný automatický překlad „seznamu tradičních hodnot Ruské federace“ pomocí DeeSeek AI bota z pdf originálu staženého ze stránek http://kremlin.ru. V překladu jsem označil červeně obsahově pozitivní a nosné pasáže a oranžově ty pasáže s obsahem, proti němuž se dokument vymezuje.
A ještě malé shrnutí z pohledu Koncepce sociální bezpečnosti. Její vliv na obsah dokumentu je patrný. A to hned z několika důvodů:
- Je kladen důraz na 1. prioritu zobecněných prostředků řízení. To je zřejmé z toho, že deklarace základních principů předchází zmínce o jednotlivých náboženských systémech působících v Rusku. Tento postup je důkazem znalosti fungování způsobů řízení společnosti z různých úrovní poprvé v dějinách lidstva lexikálně vyjádřené právě kolektivem autorů Koncepce sociální bezpečnosti.
- Celý dokument svou konstrukcí v podstatě kopíruje Plnou funkci řízení, když definuje faktor, který tlačí na psychiku a vyvolává subjektivní potřebu řídit. Zde mají autoři na mysli různorodé degradační algoritmiky z dílny tzv. destruktivní ideologie. Dále se definují cíle, nejen vzhledem k působícím faktorům, ale prostě proto, že jsou přirozené a přirozeně rozvojové a je vhodné se jich držet. Také se deklarují způsoby vyhodnocování, metrologie dosahování jednotlivých cílů (např. pravidelné výzkumy). V neposlední řadě jsou definovány nástroje, skrze které se budou cíle dosahovat. Plná funkce řízení je jedním z ústředních pojmů Koncepce sociální bezpečnosti. Jde o celkové zobrazení etap procesu řízení. Popisuje jeho jednotlivé fáze. Viz materiály Koncepce sociální bezpečnosti.
- Z textu je patrné, že autoři přistupují k Rusku jako k systému, který se nachází v interakci s okolím a toto okolí na něj působí, že i uvnitř systému se formují různorodé struktury a působí zas na okolí. V kontextu těchto působení jsou tradiční duchovně-mravní hodnoty považovány za základní nástroj pro zachování bezpečnosti pro občany Ruska, jejich kontinuity z hlediska demografického vývoje a jednoty z hlediska celostního. Tento pohled tiše předpokládá vloženost do objemnějšího celku a to, že vůči tomuto celku jsou tradiční duchovně-mravní hodnoty nekonfliktní.
- Také je patrné Rozlišení na cílový a stavový vektor. Z jejichž rozdílu vychází úloha pro řízení.
- V neposlední řadě můžeme na pozadí dokumentu cítit základní definici týkající se stability: Předvídatelnost chování objektu v předem stanovené míře pod vlivem vnitřních změn, vnějšího okolí a řízení samotného.
Domnívám se, že tento dekret je i přes svojí stručnost velmi inspirativním dokumentem. A že je možné na jeho obsahu stavět. Mimo jiné je zajímavé i datum publikace 9.11.2022. Pojďme si toto datum rozebrat. 9.11. je obrácené datum k 11.9. Zde jde o možnou narážku na řízenou demolici dvojčat v New Yorku 11.9.2001. V níž šlo možná o jeden z největších obětních rituálů v dějinách lidstva a která otevřela brány nechvalně známému tažení proti arabskému světu a vůbec proti všem odpůrcům Pax Amerikana viz dokument PNAC (Project of New America Century). Velmi cynický a namyšlený projekt totální dominance USA nad celým zbylým světem prostřednictvím různorodých krvavých nástrojů: proxy válek, barevných revolucí, masmediálních manipulací apod. Zmínil bych ještě i číslo 22, které je výsledkem operace 2*11. Mimo jiné jde o počet písmen v hebrejské abecedě a počet karet ve Velké Arkáně. Předpokládám, že se autoři dekretu chtěli vůči něčemu vymezit a toto svým vymezením oslabit. Tomu by napovídal i počet odstavců 32 viz Kabala – 32 cest moudrosti. Rozmyšlení těchto souvislostí nechám na čtenáři samotném, jde o velmi širokou problematiku a snadno se v ní dá zabloudit. Na druhou stranu může její zkoumání leckdy pomoci odhalit chybějící sklíčka v celkové mozaice.
Závěrem bych chtěl vyjádřit nezdolnou víru, že se společným úsilím tvořivých lidí, s inspirací v dílech našich velikánů, s inspirací obyčejnými lidmi a jejich životy, které třeba nejsou všeobecně známé ale vlily se do rodových tradic a znalostí předávaných mezi rodiči a dětmi, s inspirací v bratrském slovenském národě a v národech Ruska a jejich nezlomné vůli bránit spravedlnost, s inspirací v životech a dílech všech těch lidí, kteří se i pod tíhou otevřeného nebo i umně zakrytého otrokářského systému nevzdávají a stále věří, že systém řízení společnosti nemá předefinovaně násilnickou otrokářskou povahu a tedy že se společným úsilím všech tvořivých lidí podaří realizovat reálnou rozvojovou variantu společenského uspořádání – spravedlivou společnost, v níž každý bez výjimky realizuje svůj potenciál v maximální míře a tímto programem se řídí všichni členové společnosti opět bez výjimky. To znamená, že všichni si vzájemně systematicky dodávají podmínky svého rozvoje. A tak se staň!
DEKRET
PREZIDENTA RUSKÉ FEDERACE
O schválení Zásad státní politiky pro zachování a posílení tradičních ruských duchovně-mravních hodnot
V souladu s federálním zákonem ze dne 28. června 2014 č. 172-FZ „O strategickém plánování v Ruské federaci“ nařizuji:
- Schválit přiložené Zásady státní politiky pro zachování a posílení tradičních ruských duchovně-mravvních hodnot.
- Tento dekret nabývá účinnosti dnem jeho podpisu.
Prezident Ruské federace V. Putin
Moskva, Kreml
- listopadu 2022
č. 809
SCHVÁLENO
Dekretem prezidenta
Ruské federace
ze dne 9. listopadu 2022
č. 809
ZÁSADY
státní politiky pro zachování a posílení tradičních
ruských duchovně-mravních hodnot
I. Všeobecná ustanovení
- Tyto Zásady jsou dokumentem strategického plánování v oblasti zajišťování národní bezpečnosti Ruské federace, který určuje systém cílů, úkolů a nástrojů realizace strategické národní priority „Ochrana tradičních ruských duchovně-mravních hodnot, kultury a historické paměti“ v části týkající se ochrany tradičních ruských duchovně-mravních hodnot (dále také „tradiční hodnoty“).
- Normativně-právní základ těchto Zásad tvoří Ústava Ruské federace, obecně uznávané zásady a normy mezinárodního práva a mezinárodní smlouvy Ruské federace, federální zákon ze dne 28. června 2014 č. 172-FZ „O strategickém plánování v Ruské federaci“, Zásady státní politiky v oblasti strategického plánování v Ruské federaci.
- Tyto Zásady konkretizují jednotlivá ustanovení Strategie národní bezpečnosti Ruské federace, Doktríny informační bezpečnosti Ruské federace, Strategie potírání extremismu v Ruské federaci do roku 2025, Strategie státní národní politiky Ruské federace na období do roku 2025, Zásad státní kulturní politiky, Strategie rozvoje informační společnosti v Ruské federaci na léta 2017–2030, dekretů prezidenta Ruské federace ze dne 7. května 2018 č. 204 „O národních cílech a strategických úkolech rozvoje Ruské federace na období do roku 2024“ a ze dne 21. července 2020 č. 474 „O národních cílech rozvoje Ruské federace na období do roku 2030“.
- Tradiční hodnoty jsou mravně orientační body, které formují světonázor občanů Ruska, předávají se z generace na generaci, leží v základu všeruské občanské identity a jednotného kulturního prostoru země, upevňují občanskou jednotu a našly své jedinečné, svérázné vyjádření v duchovním, historickém a kulturním vývoji mnohonárodnostního lidu Ruska.
- Mezi tradiční hodnoty patří život, důstojnost, práva a svobody člověka, vlastenectví, občanství, služba Vlasti a odpovědnost za její osud, vysoké mravní ideály, pevná rodina, tvůrčí práce, priorita duchovního nad materiálním, humanismus, milosrdenství, spravedlnost, kolektivismus, vzájemná pomoc a vzájemná úcta, historická paměť a návaznost generací, jednota národů Ruska.
- Křesťanství, islám, buddhismus, judaismus a další náboženství, která jsou nedílnou součástí ruského historického a duchovního dědictví, měla významný vliv na formování tradičních hodnot společných pro věřící i nevěřící občany. Zvláštní úloha při utváření a upevňování tradičních hodnot náleží pravoslaví.
- Ruská federace považuje tradiční hodnoty za základ ruské společnosti, který umožňuje chránit a upevňovat suverenitu Ruska, zajišťovat jednotu naší mnohonárodnostní a multikonfesní země, uskutečňovat ochranu lidu Ruska a rozvíjet lidský potenciál.
- Pochopení sociálních, kulturních, technologických procesů a jevů s oporou o tradiční hodnoty a nahromaděnou kulturně-historickou zkušenost umožňuje lidu Ruska včasně a efektivně reagovat na nové výzvy a hrozby, při zachování celoruské občanské identity.
- Státní politika Ruské federace pro zachování a posílení tradičních ruských duchovně-mravních hodnot (dále státní politika pro zachování a posílení tradičních hodnot) představuje soubor koordinovaných opatření, která uskutečňují prezident Ruské federace a další orgány veřejné moci za účasti institucí občanské společnosti pro potírání sociokulturních hrozeb národní bezpečnosti Ruské federace v části týkající se ochrany tradičních hodnot.
- Státní politika pro zachování a posílení tradičních hodnot se realizuje v oblasti vzdělávání a výchovy, práce s mládeží, kultury, vědy, mezinnárodních a mezireligiózních vztahů, prostředků masové informace a masové komunikace, mezinárodní spolupráce. V realizaci této státní politiky se účastní federální orgány výkonné moci, které spravují otázky obrany, státní bezpečnosti, vnitřních záležitostí, veřejné bezpečnosti, a další orgány veřejné moci v rámci svých pravomocí.
II. Vyhodnocení situace, hlavní hrozby a rizika pro tradiční hodnoty, scénáře vývoje situace
- Úsilí, které vyvíjí Ruská federace pro rozvoj duchovního potenciálu jejího lidu, napomáhá zvyšování soudržnosti ruské společnosti, uvědomování si občany nutnosti zachování a posílení tradičních hodnot v podmínkách globální civilizační a hodnotové krize, která vede ke ztrátě tradičních duchovně-mravních orientačních bodů a mravních zásad napříč lidstvem.
- Ve Strategii národní bezpečnosti Ruské federace je situace v Rusku a ve světě hodnocena jako vyžadující přijetí neodkladných opatření k ochraně tradičních hodnot.
- Hrozbu pro tradiční hodnoty představuje činnost extremistických a teroristických organizací, jednotlivých prostředků masové informace a masové komunikace, akce Spojených států amerických a dalších nepřátelských cizích států, řady nadnárodních korporací a zahraničních nevládních organizací, stejně jako činnost některých organizací a osob na území Ruska.
- Ideologický a psychologický vliv na občany vede k vnucování cizího ruskému lidu a destruktivního pro ruskou společnost systému idejí a hodnot (dále „destruktivní ideologie“), včetně pěstování sobectví, vše-dovolenosti, nemravnosti, popírání ideálů vlastenectví, služby Vlasti, přirozeného pokračování života, hodnoty pevné rodiny, manželství, mnohodětnosti, tvůrčí práce, pozitivního příspěvku Ruska ke světové historii a kultuře, ničení tradiční rodiny pomocí propagandy netradičních sexuálních vztahů.
- Destruktivní ideologický vliv na občany Ruska se stává hrozbou pro demografickou situaci v zemi.
- Činnost veřejnoprávních útvarů, organizací a osob, napomáhající šíření destruktivní ideologie, představuje objektivní hrozbu národním zájmům Ruské federace.
- Šíření destruktivní ideologie s sebou nese následující rizika:
a) vytváření podmínek pro sebedestrukci společnosti, oslabování rodinných, přátelských a dalších sociálních vazeb;
b) zesilování sociokulturního rozvrstvení společnosti, snižování role sociálního partnerství, znehodnocování idejí tvůrčí práce a vzájemné pomoci;
c) působení úhony mravnímu zdraví lidí, vnucování představ předpokládajících popírání lidské důstojnosti a hodnoty lidského života;
d) zavádění protispolečenských stereotypů chování, šíření nemravného způsobu života, vše-dovolenosti a násilí, nárůst konzumace alkoholu a drog;
e) formování společnosti, která pohrdá duchovně-mravními hodnotami;
f) zkreslování historické pravdy, ničení historické paměti;
g) popírání ruské svébytnosti, oslabování celoruské občanské identity a jednoty mnohonárodnostního lidu Ruska, vytváření podmínek pro mezinárodní a mezireligiózní konflikty;
h) podrývání důvěry v instituce státu, diskreditace ideje služby Vlasti, formování negativního vztahu k vojenské službě a státní službě vůbec. - Za účelem zachování a posílení tradičních hodnot, zastavení šíření destruktivní ideologie musí být reformy v oblasti vzdělávání a výchovy, kultury, vědy, prostředků masové informace a masové komunikace prováděny s ohledem na historické tradice a zkušenosti nahromaděné ruskou společností za podmínky provedení široké veřejné diskuze.
- Řešení problémů v oblasti zachování a posílení tradičních hodnot musí být uskutečňováno podle těchto hlavních směrů:
a) úprava dokumentů strategického plánování za účelem efektivnějšího řešení úkolů pro zachování a posílení tradičních hodnot, určení orientačních bodů pro volbu cílů a nejefektivnějších mechanismů zabezpečení národních zájmů v této oblasti;
b) zajištění meziresortní koordinace činnosti na ochranu tradičních hodnot;
c) zdokonalování systému státní podpory projektů v oblasti kultury a vzdělávání s ohledem na cíle státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot;
d) rozvoj a zdokonalování forem a metod potírání rizik spojených se šířením destruktivní ideologie v informačním prostoru;
e) zdokonalování forem a metod výchovy a vzdělávání dětí a mládeže v souladu s cíli státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot;
f) zvyšování efektivnosti činnosti vědeckých, vzdělávacích, osvětových organizací a organizací kultury pro ochranu historické pravdy, zachování historické paměti, potírání falšování historie;
g) zdokonalování činnosti orgánů činných v trestním řízení pro prevenci a zastavení protiprávních činů směřujících k šíření destruktivní ideologie. - V dalších obdobích se může situace vyvíjet podle pozitivního či negativního scénáře.
- Pozitivní scénář bude realizován za podmínky systémového a důsledného provádění státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot. Tento scénář předpokládá zesílení ochrany ruské společnosti před hrozbami a riziky pro tradiční hodnoty. Je orientován na formování vysoce mravné osobnosti, vychované v duchu úcty k tradičním hodnotám, disponující aktuálními znalostmi a dovednostmi, schopné realizovat svůj potenciál v podmínkách moderní společnosti, připravené k mírové tvorbě a obraně Vlasti. Pozitivní scénář předpokládá postupné překonávání existujících problémů, hledání odpovědí na nové výzvy vycházející z tradičních hodnotových orientačních bodů.
- Negativní scénář může být realizován v případě absence protiopatření proti šíření destruktivní ideologie.
III. Cíle a úkoly státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot
- Cíli státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot jsou:
a) zachování a posílení tradičních hodnot, zajištění jejich předávání z generace na generaci;
b) potírání šíření destruktivní ideologie;
c) formování na mezinárodní scéně obrazu Ruského státu jako strážce a ochránce tradičních všeobecně lidských duchovně-mravních hodnot. - Realizace strategické národní priority „Ochrana tradičních ruských duchovně-mravních hodnot, kultury a historické paměti“ předpokládá řešení následujících úkolů státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot:
a) upevňování občanské jednoty, celoruské občanské identity a ruské svébytnosti, mezinárodní a mezireligiózní shody na základě sjednocující role tradičních hodnot;
b) zachování historické paměti, potírání pokusů o falšování historie, ochrana historické zkušenosti formování tradičních hodnot a jejich vlivu na ruskou historii, včetně na život a tvorbu význačných osobností Ruska;
c) zachování, posílení a prosazování tradičních rodinných hodnot (včetně ochrany instituce manželství jako svazku muže a ženy), zajištění návaznosti generací, péče o důstojný život starší generace, formování představy o ochraně lidu Ruska jako hlavní strategické národní prioritě;
d) realizace státní informační politiky směřující k posílení role tradičních hodnot v masovém vědomí a potírání šíření destruktivní ideologie;
e) výchova v duchu úcty k tradičním hodnotám jako klíčový nástroj státní politiky v oblasti vzdělávání a kultury, nezbytný pro formování harmonicky rozvinuté osobnosti;
f) podpora veřejných projektů a institucí občanské společnosti v oblasti vlastenecké výchovy a zachování historicko-kulturního dědictví národů Ruska;
g) podpora náboženských organizací tradičních konfesí, zajištění jejich účasti na činnosti směřující k zachování tradičních hodnot, potírání destruktivních náboženských směrů;
h) formování státní zakázky na provádění vědeckých výzkumů, vytváření informačních a metodických materiálů (včetně filmové kroniky a dalších audiovizuálních materiálů), děl literatury a umění, poskytování služeb směřujících k zachování a popularizaci tradičních hodnot, a také zajištění kontroly kvality plnění této státní zakázky;
i) zajištění státní ochrany objektů kulturního dědictví (památek historie a kultury) národů Ruské federace, poskytování přístupu k nim za účelem jejich popularizace jako prostředí formujícího historické sebeuvědomění, vychovávajícího lásku a úctu k Vlasti;
j) podpora projektů směřujících k prosazování tradičních hodnot v informačním prostředí;
k) ochrana a podpora ruského jazyka jako jazyka státotvorného národa, zajištění dodržování norem moderního ruského spisovného jazyka (včetně nepřípustnosti užívání nespisovné lexiky), potírání nadměrného užívání cizí slovní zásoby;
l) ochrana před vnějším destruktivním informačně-psychologickým působením, zastavení činnosti směřující k ničení tradičních hodnot v Rusku;
m) zvyšování role Ruska ve světě prostřednictvím prosazování tradičních ruských duchovně-mravních hodnot, založených na základních všeobecně lidských hodnotách.
IV. Nástroje realizace státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot
- Právními nástroji realizace státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot jsou:
a) zdokonalování normativně-právní základny na federální, regionální a municipální úrovni;
b) vypracování orgány veřejné moci dokumentů strategického plánování s ohledem na cíle a úkoly státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot. - Hlavními organizačními nástroji realizace státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot jsou:
a) vypracování orgány veřejné moci plánů opatření k realizaci těchto Zásad;
b) hodnocení projektů (včetně informačních a dalších materiálů), programů a opatření z hlediska souladu s tradičními hodnotami při řešení otázky vhodnosti jejich státní podpory;
c) monitoring dosažení cílů státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot, včetně plnění plánů opatření k realizaci těchto Zásad;
d) uskutečňování orgány veřejné moci kontroly nad souladem opatření financovaných z prostředků rozpočtů rozpočtové soustavy Ruské federace s cíli a úkoly státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot;
e) přizvání institucí občanské společnosti, včetně náboženských organizací, k účasti na realizaci státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot. - Vědecko-analytickými nástroji realizace státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot jsou:
a) provádění výzkumů k otázkám spojeným s realizací státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot na federální, regionální a municipální úrovni, včetně hodnocení efektivnosti realizace příslušných programů a projektů;
b) vypracování metodických doporučení k realizaci státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot. - Informačním nástrojem realizace státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot je interakce orgánů veřejné moci s prostředky masové informace a masové komunikace za účelem popularizace a prosazování tradičních hodnot.
- Monitoring dosažení cílů státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot vyžaduje vypracování příslušného systému ukazatelů, založených na následujících datech:
a) oficiální statistické informace;
b) výsledky sociologických výzkumů;
c) výsledky monitorování problematických situací spojených se zachováním a posílením tradičních hodnot (podle subjektů Ruské federace a oblastí odpovědnosti orgánů veřejné moci). - Finanční zabezpečení opatření k realizaci státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot je uskutečňováno z prostředků rozpočtů rozpočtové soustavy Ruské federace, a také z dalších zdrojů financování v případech předvídaných legislativou Ruské federace. Přitom příprava projektů rozpočtů rozpočtové soustavy Ruské federace musí být uskutečňována s ohledem na cíle a úkoly této státní politiky.
V. Očekávané výsledky realizace státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot
- Realizace státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot bude napomáhat ochraně a rozmnožování lidu Ruska, zachování celoruské občanské identity, rozvoji lidského potenciálu, udržování občanského míru a shody v zemi, upevňování zákonnosti a právního pořádku, formování bezpečného informačního prostoru, ochraně ruské společnosti před šířením destruktivní ideologie, dosažení národních cílů rozvoje, zvyšování konkurenceschopnosti a mezinárodní prestiže Ruské federace.
- Podle výsledků hodnocení efektivnosti realizace státní politiky pro zachování a posílení tradičních hodnot podléhají ustanovení těchto Zásad v případě nutnosti úpravě nejméně jednou za šest let.
Poznámka překladatele (DeepSeek plus korekce):
Tento dokument představuje oficiální stanovisko Ruské federace. Překlad se snaží být co nejvěrnější originálu, včetně terminologie a stylu oficiálního právního dokumentu. Některé pojmy (jako „duchovně-mravní hodnoty“, „mnohonárodnostní lid“, „občanská identita“) jsou specifické pro ruský politicko-společenský kontext.
- „Nejlepší otrok je ten, který ani nechápe, že je otrokem, a svoje řetězy si užívá“. Davoelitarismus je souhrnný název pro otrokářský, feudální nebo kapitalistický řád. Tyto řády mají různá jména, ale stejnou podstatu. Ve všech třech případech se jedná o koncept typu „člověk člověku vlkem“, v němž si velmi úzká skupina lidí osobuje právo vlastnit vše na planetě Zemi (přírodní zdroje, zvířata i lidi) a disponovat tím (využívat to ve svůj prospěch). ↩︎
