Škola základ života II – Vychovávejme zdravě sebevědomé, vzdělané a šťastné potomky!

V této části si s Mgr. Milenou Míčovou povídáme o principech vzdělávání, které jsou dávno známé, ale dostatečně se nevyužívají. Školství v davoelitární společnosti je pak opomíjí záměrně a zcela, neboť jeho cílem je vychovávat poslušné a na systému zcela závislé jedince.

Předchozí cyklus Škola základ života I (pořady 1 – 4/17) najdete zde.

Následující cykly najdete zde: Škola základ života III a Škola základ života IV.

5. díl (5/17) – Užitečné, ale opomíjené principy výchovy a vzdělávání – Výchova dítěte od narození do tří let věku. Motto: „Studie fyziologie mozku na jedné straně a dětské psychologie na straně druhé ukázaly, že klíčem k rozvoji mentálních schopností dítěte je jeho osobní zkušenost s poznáváním v prvních třech letech života, tedy v průběhu vývoje mozkových buněk. Žádné dítě se nerodí jako génius a nikdo se nerodí jako hlupák. Vše závisí na stimulaci a vývoji mozku v klíčových letech života dítěte. Jedná se o roky od narození do tří let věku. Ve školce už je na výchovu pozdě.” V pořadu čerpáme mj. z materiálu „Popis vzdělávacího systému“ od V. Děvjatova.

6. díl (6/17) – Výchova a vzdělávání v základní škole ❤️. Čteme a počítáme už ve školce 🌻 – Metodologie poznání: Rychločtení = raketa v poznávání a osvojování si znalostí 🚀 – Samostudium už u malých žáčků? A proč ne? – Důraz na praktické znalosti a zkušenosti: Spolupráce školy s výrobní i nevýrobní sférou – Podpora talentovaných dětí – Dělená výuka: chlapci a dívky zase zvlášť? V některých předmětech rozhodně ano 😊 – Tříleté cykly výuky – Jeden mentor učí všechny předměty – Max. 15 lidí ve třídě – Pružná organizace času: Učitelé společně s žáky rozhodují, kolik času čemu budou věnovat aj. – Úcta k vlastním kořenům, rodině i národu je samozřejmostí aj.
V pořadu čerpáme mj. z materiálu „Popis vzdělávacího systému“ od V. Děvjatova.

7. díl – (7/17) SPECIÁL: Sexuální výchova na školách: Plíživé nasouvání systému absolutní devastace našich dětí, vnuků a dalších pokolení najdete zde (vymyká se z tohoto cyklu, je přiřazen k cyklu Škola základ života III – Nevratné poškození)

8. díl (8/17) – Vzdělávací směry podle Děvjatova – 1. procesní myšlení – 2. matematický směr – logické myšlení – 3. faktologický – interakce mezi procesním a abstraktně logickým myšlením – Estetická výchova umožňuje být člověkem a ne biorobotem – Samostudium je základ – Principiální role SVĚTONÁZORU – Význam mravnosti – Široký okruh znalostí versus úzké zaměření – specializace – Schopnosti, které by měl mít člověk na výstupu vzdělávacího systému aj.

V pořadu čerpáme mj. z materiálu „Popis vzdělávacího systému“ od V. Děvjatova.

9. díl (9/17) – Principy výuky na školách podle Bazarného: V.F.Bazarnyj, vědec, lékař, hudebník a pedagog, akademik ruské akademie tvůrčí pedagogiky, člen koordinační rady Ruského svazu za zdravý rozvoj dětí a občanského hnutí Vzdělání všem – Proč by děti neměly učit psát kuličkovým perem, ale vrátit se k perům s násadkou a ke kalamáři? – Výuka v pohybu – Proč je lepší oddělit výuku chlapců a dívek? a mnoho jiného.

Video a článek: F. V. Bazarnyj: O oddělené výuce na školách zde.

Díly 10 – 15 najdete v cyklech Škola základ života III a Škola základ života IV.

16. díl (16/17) – POTŘEBUJEME JINOU ŠKOLU – 1. část: Psychologické dovednosti dítěte – Dítě se musí učit prostřednictvím vůle měnit své rozpoložení (emoce) ještě v předškolním věku – Ovládání psychologických praktik, které umožňují člověku vytvářet duševní rozpoložení potřebné pro úspěšnou činnost – Harmonie biopolí učitele a žáka – Dialektika – kladení otázek – Fungování ducha žáka – duch je nositel myšlení – Naladění na práci – Biopole se dřív nazývalo duchem – mluvilo se o harmonii ducha a těla – Biopole se rozprostírá na velké vzdálenosti a dokáže dosáhnout až na hranice vesmíru – Současná pedagogika je založena na nahrávání: bezduché zapamatování a opakování – Vedení k samostatnému osvojování si znalostí – Nejlepším pedagogem dětí od 1+-5 let je matka dítěte, která by měla položit základy – Ústy batolat a malých dětí promlouvá pravda – děti kladou nestandardní otázky „A proč?“ – Bůh ví, co bude dítě potřebovat – vstupme do přímého dialogu s dítětem – Je důležité si s dětmi povídat – Mobily atd. vytváří individualisty závislé na technice jako invalida na vozíku, vedou k osamocení a k tomu, že nejsou schopny jednat s lidmi – Vztah rodiny a školy – Naladění psychiky si vytvářet po probuzení vůlí a udržet je po celý den aj.

17. díl (17/17) – POTŘEBUJEME JINOU ŠKOLU – 2. část: Jak učit ve školách historii – Jak se dostat k zamlčeným faktům? (číst díla klasiků) – Kozma Prutkov (fiktivní postava): Přítomnost je následkem minulosti, a proto neustále obracej svůj pohled vzad, čímž se uchráníš závažných chyb.
Biblická koncepce zotročení lidstva – Světonázor – Prvenství mravnosti nad vědomostmi – Poznání je dáno každému podle jeho mravnosti.
Typy struktury psychiky (zvířecí / biorobot / démon / Člověk) – Antropolog J. D. Unwin: „…Kultury vstupují na jeviště dějin tehdy, když možnosti sexuálního uspokojování pudů podstatně omezují a z jeviště dějin odcházejí tehdy, když nechají sexualitu poklesnout na zvířecí úroveň…“
Všedržitel (Bůh) nás podporuje tím více, čím více chápeme svoji misi na zemi. Ten, kdo jedná v rámci božího dopuštění (jde špatně, ale Bůh to zatím trpí), nedostává žádnou podporu a/nebo se setkává s překážkami. Uvědomělí lidé by měli protestovat, aby ti, co konají v rámci božího dopuštění, pocítili jejich odpor a nesouhlas.
Školy by měly využívat umění dialektiky, tj. ptát se a vyžadovat, aby žáci přemýšleli a sami hledali a nacházeli odpovědi.
Naučit se naslouchat řeči vyšších sil: Když jednáme správně, tak nás vyšší síly podporují a vše jde splavně. Je třeba osvojit si proud vyšší síly, která je nám dostupná (ale dnes se to nerozvíjí).
Jak nám vyšší síly dávají najevo, co nemáme dělat: Nápověda přichází většinou 3x. Když neslyšíme, tak přitvrdí (nemoc, překážky).
Stěžejní význam vůle – Vůle musí být silnější než emoce, instinkty a dokonce i rozum. Rozum nesmí odmítat intuici a řeč života (vyšší sílu). Stvořitel je neomylný. Vše, co se děje, děje se tím nejlepším možným způsobem při té reálné mravnosti a etice, jejíž nositeli jsou jednotlivci souhrnně tvořící společnost.

4 Comments on “Škola základ života II – Vychovávejme zdravě sebevědomé, vzdělané a šťastné potomky!”

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *